Reklamasjon og Garanti
Hos Frontline PC Illevold er vi opptatt av å levere produkter av høy kvalitet. Her finner du informasjon om hva slags kriterier, samt garanti-tid på de ulike PC-ene.
Reklamasjonsrett
I henhold til norsk lov har du som kunde rett til å reklamere på feil eller mangler ved et produkt i inntil 2 eller 5 år, avhengig av omstendighetene. For bedrifter gjelder reklamasjonsretten normalt i inntil 2 år. Du kan lese mer om dette i Forbrukerkjøpsloven § 27 på lovdata.no
Reklamasjonsretten gjelder uavhengig av garanti og dekker feil som var til stede på kjøpstidspunktet.
Dersom du ønsker å reklamere på et produkt, kan du kontakte oss på support@frontlinepc.no med en beskrivelse av problemet og ordrenummeret ditt. Vi hjelper deg med å finne en løsning!
Sammenleggbart innhold
Hva koster det og sende et produkt tilbake?
Det er kostnadsfritt å returnere et produkt i forbindelse med en servicesak. Vær imidlertid oppmerksom på at det kan påløpe kostnader for service, undersøkelse og frakt dersom feilen ikke dekkes av garanti eller reklamasjon.
Hvordan sender jeg en Frontline-PC i forbindelse med reklamasjon eller reperasjon?
For å returnere en Frontline-PC til reparasjon, kontakt vår kundeservice med ordrenummer og en beskrivelse av problemet for å få registrert saken og få en fraktseddel. Pakk PC-en forsvarlig i originalemballasjen eller tilsvarende sikker eske. Bruk fraktseddelen fra oss og lever pakken til nærmeste postkontor.
Hvor lang tid tar en servicereparasjon på en Frontline-PC?
Reparasjonstiden for en Frontline-PC avhenger av feilen og behovet for reservedeler. Vanligvis tar det 7–21 dager fra vi mottar PC-en på verkstedet. Ved spesielle tilfeller, som forsinkelser på reservedeler, kan reparasjonstiden bli noe lenger.
Garantivilkår
Garantien varierer avhengig av hvilke deler det gjelder og hvem som er produsenten av disse delene. For de fleste komponenter er garantien fra 1 til 3 år. Ta gjerne kontakt med oss hvis du lurer på hva som gjelder for ditt produkt.
Frontline Monteringsgaranti
Vi i Frontline PC Illevold tilbyr en egen monteringsgaranti som gjelder i 1 år fra kjøpsdato. Denne garantien dekker problemer som skyldes feilmontering eller tekniske mangler som oppstår som følge av monteringsprosessen hos oss. Garantien gjelder ikke feil som oppstår som følge av slitasje, ytre påvirkning, eller feilbruk.
Hva dekkes av monteringsgarantien?
- Feilmontering av komponenter.
- Problemer relatert til intern kabling eller installasjon gjort av oss.
Hva dekkes ikke av monteringsgarantien?
- Komponentfeil som skyldes produsentens kvalitet (disse dekkes av produsentgarantien).
- Skader forårsaket av ytre faktorer, som strømstøt eller fysisk skade.